Στα πλαίσια εφαρμογής του προγράμματος CLIL στα τμήματα Α1, Α2, Α3, Β1,Β2, Β3, Γ1, Γ2, Γ3, Δ3, ΣΤ2, ΣΤ3 του σχολείου μας εισήχθηκε η αγγλική γλώσσα στα Μαθήματα Μουσικής, Γεωγραφίας και Αγωγής Ζωής. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας υπήρχαν δύο κύριες ομάδες στόχων. Η μια ομάδα σχετιζόταν με την απόκτηση γνώσεων στα εν λόγω μαθήματα και η άλλη ομάδα σχετιζόταν με τη βελτίωση του λεξιλογίου και τη δεξιότητα ομιλίας και κατανόησης προφορικού λόγου στα αγγλικά. Τα παιδιά δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα μαθήματα, μαθαίνουν πολλά και διασκεδάζουν μέσα από δημιουργικές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ Στ'2 KAI Στ'3
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ CLIL
Η προσέγγιση CLIL αποτελεί μια συνδυασμένη μορφή μάθησης διπλής εστίασης με την οποία έμφαση δίνεται τόσο στο περιεχόμενο ενός γνωστικού αντικειμένου όσο και στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας.Πιο συγκεκριμένα ένα γνωστικό αντικείμενο ( π.χ. Φυσική Αγωγή) διδάσκεται χρησιμοποιώντας μια ξένη γλώσσα (π.χ. Αγγλική) έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων για τον πολίτη του 21ου αιώνα. Στην Κύπρο η προσέγγιση CLIL εφαρμόζεταιμαπό το 2006 στην προδημοτική και στη Δημοτική εκπαίδευση από εκπαιδευτικούς που έχουν τύχει ειδικής επιμόρφωσης.
Η προσέγγιση CLIL:
-
Κάνει τις ξένες γλώσσες προσιτές σε μεγαλύτερο εύρος μαθητών
-
Προάγει την αυτοπεποίθηση στους νεαρούς μαθητές
-
Προωθεί θετικές στάσεις προς τις γλώσσες και τη μάθηση γενικότερα
-
Αυξάνει την επαφή με τις ξένες γλώσσες
-
Βελτιώνει τις γνωστικές δεξιότητες
-
Αναπτύσσει τις γνώσεις περιεχομένου
-
Προωθεί τη διαπολιτισμικότητα
-
Ετοιμάζει τους μαθητές για την ευρύτερη αγορά εργασίας